B2B-mailings

3 tips bij het maken van b2b mails

Gebruik deze tips bij het typen van een b2b mail.

01 Maak het persoonlijk.

Als persoon herken je jezelf graag in wat je leest. Het is namelijk fijn om het ergens mee eens te zijn of om iets te lezen wat over jou gaat. We zoeken onbewust naar iets dat resoneert. Dus een persoonlijke email heeft een grotere kans om op geklikt te worden. Gebruik bevoordeeld de eigen naam of interesses

02 Stel niet teleur met clickbait.

Een clickbait titel werkt bijna altijd als het gaat om het openen van de mail. Maar zodra de mail word geopend en de content niet voldoet aan wat er in de titel staat is het een teleurstelling. Het is niet verkeerd om een artikel er aangenaam en interessant uit te laten zien door middel van een pakkende titel. Maar lieg niet over de inhoud zeg bijvoorbeeld: “Dit artikel is het meest gelezen”  in plaats van dit lezen maakt jou een miljonair.

03 Gebruik hedendaagse woorden

Als ontvanger van een b2b mail wil je de tekst op je eigen gemak kunnen lezen. Bijvoorbeeld in je tuin of op de wc. Dit gaat lastig als het lange, formele en ingewikkelde zinnen zijn. In het beste geval kan je goed compenseren met hedendaagse  woorden en de business vaktaal. Hiermee laat je zien dat je de taal van de ontvanger spreekt en laat je de ontvanger zich op zijn gemak lezen.